CIAŁO JAKO MEDIUM
POKAZ FINAŁOWY
POKAZ FINAŁOWY
13 listopada (piątek) o godzinie
19.00 na deskach Teatru ROZBARK podsumowanie autorskiego projektu Anny
Piotrowskiej „Ciało jako medium”, finansowanego w ramach programu Instytutu
Muzyki i Tańca „Myśl w ruchu”.
W marcu 2015 Teatr ROZBARK rozpoczął realizację autorskiego projektu Anny Piotrowskiej „Ciało jako medium”,
finansowanego w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca „Myśl w ruchu”. Program adresowany
był do młodzieży licealnej, partnerami
projektu były trzy bytomskie szkoły: I LO im. Jana Smolenia, Zespół Szkół
Ogólnokształcących nr 2, IV LO im. Bolesława Chrobrego. Projekt realizowany był
w Teatrze ROZBARK i w szkołach partnerskich, zakończy się pokazami
powarsztatowymi na scenie Teatru ROZBARK 13 listopada 2015.
Głównym celem programu było poszerzenie wiedzy uczniów szkół
partnerskich z zakresu teatru tańca i ruchu, poprzez nieodpłatne wykłady,
seminaria i warsztaty praktyczne dotyczące cielesności, ruchu i pracy nad
świadomością ciała.
Ponadto projekt służył integrowaniu bytomskiej młodzieży poprzez
sztukę tańca. W ramach programu uczniowie mieli możliwość obejrzenia 19
spektakli (zarówno z repertuaru Teatru, jak i przedstawień gościnnych), po
których odbywały się spotkania Dyskusyjnego Klubu Sztuki Tańca „dekatesy”.
Program
wieczoru:„Ja KOB.”
koncepcja, choreografia:
Katarzyna
Kostrzewa/ Laboratorium ciało z głosu
wykonanie:
Natalia
Boguś, Justyna
Brożek, Michalina
Brzezińska, Kinga Dudziuk, Marta
Kawczak, Agata
Laszczyk, Magdalena
Matysek, Anna
Słomka, Martyna
Zakrzewska, Karolina
Ziętek
czas: 20 min.
Matka, siostra, córka, przyjaciółka.
Kilka kobiet w różnym wieku.
Kim są?
Powiewem wieczności, której kobiecość jest stałym nieodłącznym
elementem.
Przybierającym różne formy, a jednak niezmiennym i ponadczasowym.
Zależnością, oczekiwaniem, wsparciem.
Są jednością, pomimo, iż każda z nich stanowi odrębną całość.
Reprezentują cały znany nam i nieznany świat.
Są wszystkim i niczym.
Etiuda jest efektem kilkumiesięcznej pracy wielu kobiet – artystek.
Praca nad etiudą obejmowała szeroko zakrojone poszukiwania na płaszczyźnie
tańca, ruchu, posługiwania się głosem, oddechem, artykulacją. Jej końcowa forma
stanowi kolaż najciekawszych odkryć
i wrażeń z badania wzajemnych zależności głosu i ruchu w pracy scenicznej. Powstała forma zrodziła się z autentycznych poszukiwań coraz to nowszych środków wyrazu, które wpłynęły na wspieranie i budowanie scenicznej treści. Temat kobiecości pojawił się spontanicznie
w trakcie pracy nad etiudą. Zderzenie kobiet i dziewcząt w różnym wieku pozwoliło nam dostrzec różnice w myśleniu o ciele. Zaowocowało również odkryciem odmiennego postrzegania roli kobiecości w codziennych działaniach.
i wrażeń z badania wzajemnych zależności głosu i ruchu w pracy scenicznej. Powstała forma zrodziła się z autentycznych poszukiwań coraz to nowszych środków wyrazu, które wpłynęły na wspieranie i budowanie scenicznej treści. Temat kobiecości pojawił się spontanicznie
w trakcie pracy nad etiudą. Zderzenie kobiet i dziewcząt w różnym wieku pozwoliło nam dostrzec różnice w myśleniu o ciele. Zaowocowało również odkryciem odmiennego postrzegania roli kobiecości w codziennych działaniach.
Katarzyna Kostrzewa
„Deszcze niespokojne”.
koncepcja, choreografia:
Kamil Bończyk/ Laboratorium przedmiotu
Kamil Bończyk/ Laboratorium przedmiotu
wykonanie: Wiktoria
Choińska, Karolina Grzegorzewicz,
Wiktoria Łucja Łuczak, Bożena Suwaj
muzyka:
dźwięk deszczu,
czas: 25 min.
Pokaz z warsztatów
laboratoryjnych utrzymany zostanie w charakterze performatywnym z zastosowaniem
działań ruchowych oraz scen wykorzystujących elementarne zadania aktorskie.
Uczestnicy wykażą się wiedzą i umiejętnościami jakie nabyli podczas całości
trwania kursu, którego głównym założeniem było obcowanie z przedmiotem w celu
nadania mu możliwie szerokiej gamy zastosowań, możliwości i metafor. Przedmiot
w założeniu stać się miał nowym medium przekazu kooperującym z ciałem i emocją,
tak aby mógł zaistnieć jako pełnoprawny partner dla wykonawcy jak i źródło
przekazu. Pokaz jest więc nie tyle efektem końcowym, a raczej kolejnym etapem
procesu, podczas którego uczestnicy zostaną postawieni w zupełnie innej
sytuacji jaką jest realizowanie pewnych zadań w konfrontacji z publicznością.
Całość naszej pracy inspirowana jest twórczością Tadeusza Kantora, Wsiewołoda
Meyerholda, posiłkujemy się także dokonaniami Konstantego Stanisławskiego i
Michaiła Czechowa.
Kamil Bończyk
Kamil Bończyk
„Jesteś taka młodziutka, taka
delikatna, taka biała, że właściwie mogłabyś leżeć w tej trumnie”.
koncepcja, choreografia:
Piotr Mateusz Wach / Laboratorium ciało jako medium
Piotr Mateusz Wach / Laboratorium ciało jako medium
wykonanie:
Anna
Banasik, Jadwiga Krowiak, Laura Mikuda, Katarzyna Mikulec, Justyna Mucha, Anna
Orkisz, Martyna Sroczyńska, Laura Szewczyk, Anna Wachlarz, Julia Wiaderny, Karolina
Wylężek
czas: 40 min.
Pokaz jest finałem warsztatów
prowadzonych przez Piotra Wacha w okresie kwiecień – czerwiec 2015 oraz
wrzesień – listopad 2015. Pierwszy etap warsztatów polegał na wypracowaniu
cielesno-ruchowego monologu opartego na tekście Angeliki Lidell „Rok Ryszarda”.
Drugi etap to przygotowanie materiału tanecznego, praca nad poszczególnymi
scenami oraz wykreowanie spektaklu. „Jesteś taka młodziutka…” to przestrzeń
męskich lęków, potrzeb, kompleksów opowiedziana przez ciała kobiet. „Rok
Ryszarda” to 30-stronicowy monolog króla Ryszarda III, kalekiego władcy i
bezwzględnego mordercy. Ekwiwalentem tekstu stały się pełne napięć i smutku
obrazy powstałe w wyniku kreacji cielesnej każdej z dziewczyn. Bohaterki
przechodzą z euforycznych stanów niemal do maligny, wyrażając (nie zawsze)
niemymi ciałami rywalizację, tęsknotę, żal, smutek.
Piotr Mateusz Wach
Piotr Mateusz Wach
Wstęp wolny, obowiązuje rezerwacja
miejsc./ BRAK WOLNYCH MIEJSC!!!!!
Szczegółowe informacje:
Teatr
ROZBARK
Biuro Obsługi Widza
Biuro Obsługi Widza
tel.: 32 428 13 11
e-mail: bow@teatrrozbark.pl
ZAPRASZAMY NA FB: CIAŁO MEDIUM
e-mail: bow@teatrrozbark.pl
ZAPRASZAMY NA FB: CIAŁO MEDIUM
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz