L E C T U R E
P E R F O R M A N C E
Od marca do listopada 2015 roku gościliśmy z wykładami w trzech bytomskich szkołach. Poniżej prezentujemy relację z lecture performance w wykonaniu aktora Łukasza Pawłowskiego, Teatralizacja ciała oraz współpraca reżysera i aktora na przykładzie twórczości Tadeusza Kantora który tworzył świat teatru w/z "pokoju wyobraźni, przeprowadzonym w I LO im. J.Smolenia w Bytomiu.
Zapraszamy do obejrzenia krótkiego nagrania ze szkoły:
Wykład odbył się przed premierą monodramu Toniejestpostawaartystyczna w wykonaniu Łukasza Pawłowskiego, w reż. Anny Piotrowskiej w Teatrze ROZBARK.
Spektakl nagrodzony:
1. nagroda GRAND PRIX 13. Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego (Warszawa) dla najlepszego przedstawienia;
2. nagroda główna (przyznana przez festiwalową publiczność) III Koszalińskich Dni Monodramu „Debiuty”.
1. nagroda GRAND PRIX 13. Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego (Warszawa) dla najlepszego przedstawienia;
2. nagroda główna (przyznana przez festiwalową publiczność) III Koszalińskich Dni Monodramu „Debiuty”.
Głosy prasy:
„(...) Nieokiełznane ciało Łukasza Pawłowskiego zaskakiwało widza, wzmagało uwagę w śledzeniu jego scenicznych poczynań, dokonywało nagłych zwrotów akcji, utrzymywało uwagę aż do samego końca. (…) Niezwykły instynkt improwizacyjny Pawłowskiego i przepastne pokłady energii umożliwiły bowiem rzecz arcytrudną – wykreowanie bohatera zbiorowego w pojedynkę, bohatera przeistaczającego się, o wielu twarzach, a jednak spójnej energii, utrzymywanej grą aktorską i wyczuciem przestrzeni, w jakiej rozgrywał się spektakl w imię Artysty. (…).”.
To nie jest recenzja, Anna Duda, 26 lipca 2015, www.rozswietlamykulture.pl
„(...) Nieokiełznane ciało Łukasza Pawłowskiego zaskakiwało widza, wzmagało uwagę w śledzeniu jego scenicznych poczynań, dokonywało nagłych zwrotów akcji, utrzymywało uwagę aż do samego końca. (…) Niezwykły instynkt improwizacyjny Pawłowskiego i przepastne pokłady energii umożliwiły bowiem rzecz arcytrudną – wykreowanie bohatera zbiorowego w pojedynkę, bohatera przeistaczającego się, o wielu twarzach, a jednak spójnej energii, utrzymywanej grą aktorską i wyczuciem przestrzeni, w jakiej rozgrywał się spektakl w imię Artysty. (…).”.
To nie jest recenzja, Anna Duda, 26 lipca 2015, www.rozswietlamykulture.pl
„(...) Spektakl jest świeżym powiewem artyzmu w starym jak świat temacie. Pełny pomysłów, improwizacji, energii, nagłych zwrotów akcji. Łączy różne byty, światy sceniczne w jeden dynamiczny spójny przekaz. Karkołomne to przedsięwzięcie, ryzykowne. Ale się udało. (…).”.
13 września 2015, www.okiem-widza.blogspot.com
13 września 2015, www.okiem-widza.blogspot.com
„(...) Ogromnym walorem spektaklu jest pobudzenie widza do intensywnej refleksji nad najważniejszymi kategoriami teatralnymi – istotą aktu kreacji, rolą artysty, funkcją poszczególnych składowych dzieła teatralnego (bohatera, opowieści, reżysera, aktora, widza). (…).”.
To nie jest recenzja, Anna Duda, 26 lipca 2015, www.rozswietlamykulture.pl
To nie jest recenzja, Anna Duda, 26 lipca 2015, www.rozswietlamykulture.pl
„(...) Mimo iż twórcy nie posługiwali się cytatami ani oryginalnymi wypowiedziami Kantora, udało im się oddać przede wszystkim siłę przekazu oraz wizyjność reżyserską, zawartą w intensywnym, często okraszonym wykrzyknieniami i wulgaryzmami, poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące pytania. (…).”.
To nie jest recenzja, Anna Duda, 26 lipca 2015, www.rozswietlamykulture.pl
To nie jest recenzja, Anna Duda, 26 lipca 2015, www.rozswietlamykulture.pl
Informacje ze strony: TEATR ROZBARK
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz