poniedziałek, 30 marca 2015

  BIOGRAMY TWÓRCÓW PROJEKTU I PROWADZĄCYCH

ANNA PIOTROWSKA 
POMYSŁODAWCA  I  KIEROWNIK PROJEKTU MYŚL W RUCHU


Tancerka, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca - eferte, założycielka "mufmi" w Warszawie (1995 r). Stworzyła blisko 80 autorskich choreografii  i przedstawień. Od września 2014 kierownik zespołu Teatru Rozbark, współpracuje z choreograficznym duetem izraelsko-holenderskim  Ivgi&Greben w Bytomskim Teatrze Tańca i Ruchu ROZBARK.

Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno - kulturalnych: PolemiQi, Atak przestrzeni, Kierunek.(Europa_Warszawa).taniec, SoloDuo_Polska, laboratorium choreografii, British 4 Polish Dance i in.  Laureatka "SoloDuo Dance Festival" (Budapeszt 2005/2006), wielokrotnie juror SoloDuo. Stypendystka British Council Awards 2004 - Young Polish Arts Entrepreneur. Producent przedstawień teatru tańca. Juror Doliny Kreatywnej programu TVP2 w dziedzinach taniec i animacja kultury. Anna Piotrowska uczestniczyła jako gość w festiwalu Gramigna Festival (Palermo 2007), International Poesifestival (Sztokholm 2007), Nu Dance Fest (Bratysława 2007/2008), Fabriaktionen (Berlin 2008), Working Title Festival (Bruksela 2008), jak również wielokrotnie jako gość Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego (Bytom), Międzynarodowego Festiwalu Współczesnych Form Tańca (Kalisz - główna nagroda 2007), Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca (Lublin), wielokrotny gość festiwalu SoloDuo Dance Festival (Budapeszt 2005 - 2012).

Reżyser ruchu w teatrach dramatycznych m.in. w Szczecinie, Zielonej Górze, Poznaniu, Krakowie, Warszawie, Białymstoku i Legnicy. Współpraca z reżyserami: Paweł Kamza, Michał Siegoczyński, Artur Tyszkiewicz. Zrealizowała dwie autorskie produkcje dla Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu pt.: farfalla i 6 x 9 . Realizacja ruchu w teatrze lalek K3 z Białegostoku. Gość programu advancing performing arts project (APAP) w 2008 r., w ramach tego programu powstało solowe przedstawienie Look 4 faces wystawiane w Bytomiu, Warszawie, Berlinie i Brukseli. Regularnie współpracowała ze Śląskim Teatrem Tańca. Pedagog w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu, gdzie wykładała: formy teatru tańca i struktury choreograficzne, improwizacje, sceny improwizowane i taniec współczesny. Zrealizowała kilka przedstawień międzynarodowych: Walk_2_corner, HUG (Węgry), Laka la Mnija in the field of half of sth, Cold Fish (Norwegia), CoCo_Klimt (Słowacja), or Clitoris Landscape (close to gate No. 5) (Włochy).

W 2013 r. zrealizowała spektakl dyplomowy dla studentów Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca pt.: TRANSDYPTYK. W 2014 r. stworzyła przedstawienie dla Wrocławskiego Teatru Pantomimy pt.: Historia Brzydoty, w październiku odbyła się premiera jej najnowszego przedstawienia I don’t wanna be a horse w ramach międzynarodowego projektu „Recording Fields”, którego premiera odbyła się w Düsseldorfie w tanzhaus nrw. Realizacja na tancerzy Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK.


PIOTR MATEUSZ WACH
POMYSŁODAWCA PROGRAMU CIAŁO JAKO MEDIUM
PROWADZI LABORATORIUM CIAŁO JAKO MEDIUM I LECTURE - PERFORMANCE


Student piątego roku PWST w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, Absolwent krakowskiego Lart Studio, laureat złotej maski. Aktywnie działa na scenie od roku 2011, w którym zagrał w dyplomie Czyż nie dobija się koni? w reż. Waldemara Raźniaka. W 2013 zatańczył w dyplomie tanecznym TRANSDYPTYK w reż. i chor. Anny Piotrowskiej. W tym samym roku zagrał główną rolę w spektaklu dyplomowym Jak wam się podoba w reż. Briana Michaelsa. Obecnie pracuje w polsko ­ niemieckim kolektywie little:interference, z którym wykreował trzy spektakle: heimsuchung/nawiedzenie (2014), operculum– looking for heimat (2013) oraz jetzt/teraz (2014). 

W tym roku artysta pracował nad spektaklem as far as we can, którego premiera odbyła się w lutym 2015. Jest także asystentem reżysera Błażeja Peszka w spektaklu dyplomowym Superbohaterów 10/9 (premiera: styczeń 2015).

SZYMON DOBOSIK
 LECTURE PERFORMANCE

Przygodę z tańcem rozpoczął w Elbląskim Klubie Tańca Jantar, następnie uczył się tańca modern jazz pod opieką Agnieszki Mielczarek. Obecnie student Wydziału Teatru Tańca Krakowskiej PWST. W 2013 zagrał w dwóch dyplomach Transdyptyk w reż. Anny Piotrowskiej oraz Jak wam się podoba w reż. Briana Michaelsa. W ramach zajęć na uczelni współpracował m.in. z Anną Piotrowską, Louis Frank, Sharon Reshef, Arie Bursztynem, Hilke Diemer, Scottem Lyonsem, Josephem Fruckiem. Uczestnik VI edycji Gdańskiego Festiwalu Tańca, na którym zaprezentował solo Pełza dusza wśród motyli, cztery czarne krokodyle. W 2014 zagrał też rolę w spektaklu Ballada ze zdradką albo zdradka z balladką w reż. Szymona Wiechoczka. Przed podjęciem studiów pracował jako listonosz.

KAMIL BOŃCZYK
LABORATORIUM PRZEDMIOTU / LECTURE PERFORMANCE

Zainteresowany badaniem różnic w kreowaniu roli scenicznej w teatrze dramatycznym a w teatrze tańca, absolwent rocznego studium aktorskiego „Lart Studio” w Krakowie, debiutował w 2007 roku rolą Jasia / Kurta w spektaklu Jaś i Małgosia, czyli ogień w głowie, za którą otrzymał nagrodę aktorską na XXV Konfrontacjach Teatrów Młodzieżowych. W 2008 roku brał udział w etiudzie filmowej „Przez Szybę” w reż. Igora Chojny, która otrzymała nagrody: 2011 - Przemyśl (Festiwalu Kina Niezależnego CK OFF), wyróżnienie w kategorii: kino studenckie, 2011 - Festiwal Polskich Filmów Krótkometrażowych "Short Waves" Nagroda Short Waves Pro, 2011 - European Short Film Festival Nagroda Specjalna Jury, 2010 - Sankt Petersburg), (Międzynarodowy Festiwal Młodego Kina) Dyplom Jury, 2010 - Sankt Petersburg (Międzynarodowy Festiwal Młodego Kina). Dyplom magazynu "Seance" "za owocne poszukiwania źródła tego, co wydaje się niemożliwe", 2010 - Gdynia (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych). Wyróżnienie w konkursie "Młode Kino Polskie" za "subtelne uchwycenie realizmu magicznego polskiej prowincji".

Brał udział w realizacjach teatralnych, filmowych i telewizyjnych oraz w projekcie wykorzystującym technikę motion capture w „Alvernia Studios”. W swojej działalności pracował z takimi ludźmi jak: Anna Ciszowska, Adam Łoniewski, Andrzej Gajewski, Sławomir Kryński, Jacek Braciak, Krzysztof Stelmaszyk, Jacek Borusiński. Od 2010 roku student PWST w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, dzięki czemu w roku akademickim 2011/2012 wystąpił w dyplomie aktorskim i współpracował z prof. Jerzym Stuhrem, dr Waldemarem Raźniakiem i dr. Januszem Skubaczkowskim. W 2013 roku zrealizował dwa spektakle dyplomowe Transdyptyk w reż. i chor. Anny Piotrowskiej oraz Jak wam się podoba na podstawie komedii Williama Shakespeaer'a w reżyserii Briana Michelsa. W 2015 roku zrealizował niezależny spektakl „Smutki Tropików” (reż. K. Kostrzewa, chor. M. Karczewski) oraz wspólpracuje z "Fabryką kultury".


VIDEO:
PRZEZ SZYBĘ, komedia polska
PRZEZ SZYBĘ, komedia polska, trailer

TOMEK URBAŃSKI 
LECTURE PERFORMANCE

Urodzony 8 kwietnia 1988 roku, obecnie student w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. W latach 2007 -2010 aktor Teatru Ulicznego KTO w Krakowie. Zagrał m.in. w spektaklach: Quixotage, Zapach czasu i Ślepcy. Brał udział w charakterze aktora - tancerza w spektaklu Trans – Atlantyk w reż. Mikołaja Grabowskiego w Teatrze Starym w Krakowie. Zagrał w spektaklach dyplomowych WTT: Transdyptyk, w reż. i chor. Anny Piotrowskiej (spektakl taneczny) oraz Jak wam się podoba (spektakl dramatyczny) na podstawie komedii Williama Shakespeaer'a w reżyserii Briana Michelsa.

Fascynuje się różnymi technikami improwizacji aktorskiej, których podstawy zaczerpnięte są z nauk Stanisławskiego. Szczególnie interesuje się narciarstwem, wspinaczką górską, kaskaderstwem, literaturą fantazy oraz światem MMORPG. Pozytywne nastawienie i eksplorowanie możliwości swojego ciała, to jego wizytówka.

KATARZYNA KOSTRZEWA 
LABORATORIUM – CIAŁO Z GŁOSU / LECTURE PERFORMANCE

Urodzona 18 stycznia 1985 roku. W 2011 roku ukończyła PWST w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca. Aktorka i choreograf. Podczas studiów współpracowała z wybitnymi aktorami i reżyserami: Janem Peszkiem, Jerzym Stuhrem, Tadeuszem Bradeckim. Spektakl dyplomowy z jej udziałem – Hamlet w reżyserii Jana Peszka - prezentowany był na największych festiwalach teatralnych w Polsce: Warszawskich Spotkaniach Teatralnych, Międzynarodowym Festiwalu „Dialog - Wrocław”, Gdańskim Festiwalu Szekspirowskim, Boskiej Komedii w Krakowie. Spektakl Projekt: 3 Siostry w jej reżyserii i choreografii, zdobył wiele wyróżnień i nagród na festiwalach w całej Polsce i za granicą, w tym na Roma Teatro Festival w Rzymie oraz Międzynarodowym Festiwalu Szkół Teatralnych w Moskwie. 

Obecnie pracuje jako aktorka oraz choreograf w teatrach w całej Polsce: Teatrze Polskim w Bielsku - Białej, Teatrze Wybrzeże w Gdańsku, Teatrze Capitol w Warszawie, Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu. Spektakl Piąta strona świata w jej choreografii został uznany najlepszym spektaklem w Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej w 2013 roku.
VIDEO:
KATARZYNA KOSTRZEWA DEMO
"SMUTKI TROPIKÓW", reż. K.KOSTRZEWA

ALEKSANDRA BOŻEK MUSZYŃSKA 
LECTURE - PERFORMANCE

Tancerka, performerka, dyplomowany instruktor tańca współczesnego, trener biznesu, filolożka, stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2015 realizowanej przez Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk. Od 2007 związana z warszawskim Teatrem „Mufmi” Anny Piotrowskiej. Wystąpiła m.in w produkcjach: Usługi płatne, czyli cała Polska plecie dzieciom; Bóg 8 dnia; Fall(ing) cei(ling); Przesunięcie; R.O.Z.G.R.Y.W.K.A., Czekając trawnika. Autorka kilku solowych prac (Dystans, Kandyzowany, In briefI know №.Thing), laureatka I nagrody w kategorii Miniatura Taneczna na 11.Ogólnopolskich Konfrontacjach Tańca Współczesnego, Konin 2010 (solo Dystans), laureatka nagród I i II stopnia na festiwalu 3, 2, 1 ... taniec, Kraków 2013 i 2014 (solo In brief i I know №.Thing ).

Współautorka choreografii do Przaśny, Coaching, Just Go i Do you…? Autorka choreografii do spektaklu Free.dom powstałego w ramach w ramach programu zamówień kompozytorsko-choreograficznych Agon, organizowany przez Instytut Muzyki i Tańca. Jej solo I know №Thing zdobyło tytuł "The best solo" na międzynarodowym festiwalu Solo& Duo w Budapeszcie w styczniu 2014 roku. Aktualnie współpracuje również z Fundacją „Appendix” z Wiednia (Before It made us wild) oraz „PerForm” z Warszawy (Kalendarz Performatywnej Warszawy). Od kilku lat zafascynowana improwizacją w ruchu. Ostatnia praca Aleksandry Bożek-Muszyńskiej Mandatum, powstała w ramach rezydencji artystycznej w Budapeszcie w styczniu 2015, zdobyła 3 nagrody na konkursie choreograficznym „3,2,1…TANIEC” w Krakowie.

VIDEO:
BEFORE IT MADE US WILD _ TRAILER
R.O.Z.G.R.Y.W.K.A. / piotrowska&bożek&mackiewicz



ANNA DUDA
DYSKUSYJNY KLUB SZTUKI TAŃCA dekatesy / blog

Związana ze Stowarzyszeniem Górnośląski Klaster Kreatywny i magazynem Reflektor, w którym publikuje teksty na temat tańca i teatru. Doktorantka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Śląskim. Interesuje ją badanie ruchu, zarówno w kontekście krytyki tanecznej, jak również opisu różnych praktyk ruchowych. Wciąż poszukuje nowych wyzwań, w szczególności na styku teorii, praktyki
i animacji kulturalnej.

Od 2013 r. współpracuje z Festiwalem Cyrkulacje we Wrocławiu przy tworzeniu dokumentacji wydarzeń festiwalowych, a także ze Studiem Dwóch Ścieżek przy Instytucie im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu przy tworzeniu opisu pracy studia. Uczestniczy w licznych przedsięwzięciach teatralnych i artystycznych w charakterze pomocy przy redagowaniu materiałów informacyjnych czy dokumentacji zdjęciowej, min. we współpracy z instytucjami (Fundacja Eferte, Fundacja FURU, Stowarzyszenie Teatralne Dom z Jaśkowic)
i niezależnymi twórcami.


ALEKSANDRA KRANZ 
DYSKUSYJNY KLUB SZTUKI TAŃCA dekatesy / blog

Tancerka, teatrolog. Absolwentka Kulturoznawstwa (UŚ), o specjalności organizator i promotor widowisk oraz teatrologia. Od lat związana jest ze środowiskiem tanecznym w Bytomiu (ŚTT, WTT i CtiRR). Wolontariuszka, praktykantka i uczestniczka wielu projektów edukacyjnych i artystycznych oraz festiwali tańca współczesnego, głównie organizowanych przez Śląski Teatr Tańca; Studio Teatru Fizycznego (2011), Akademia Młodego Lidera (2009), Konferencja Tańca Współczesnego i Festiwal Sztuki Tanecznej: warsztaty menadżerów sztuki (2009), warsztaty krytyków i historyków tańca i warsztaty pisania o tańcu (2010), warsztaty taneczne (2010, 2011, 2013) oraz ogólnopolskie warsztaty tańca współczesnego i lekcje polskiej techniki tańca (2010 – 2014).

Wielokrotnie brała udział w spektaklach teatralno–tanecznych, dwukrotnie w ramach Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego w Bytomiu (2011 i 2013) i na Student Art Festival sSafka w Katowicach (2011 i 2012). Od kilku lat jest uczennicą Anny Piotrowskiej, do której uczęszcza na zajęcia autorskie w zakresie tańca współczesnego i improwizacji.

Jako teatrolog rozwija swój warsztat pisarski w zakresie tańca współczesnego. Jest autorką dwóch prac dyplomowych poświęconych Śląskiemu Teatrowi Tańca, artykułu ukazanego w „Reflektorze” (ogólnop. czasopismo int.). Jej ulubioną formą literacką jest wywiad oraz reportaż. Na tym polu przeprowadziła kilkadziesiąt wywiadów; z choreografami, tancerzami, studentami WTT i uczestnikami warsztatów tanecznych. Obecnie jest tancerką w Teatrze Bezpańskim.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz