CIAŁO OBECNE
część I
część I
Za nami pierwsze dwa tygonie od rozpoczęcia Laboratoriów. Pełni entuzjazmu, pasji i ciekawości uczestnicy poznają, doświadczają i poszerzają swój warsztat artystyczny w zakresie sztuki tańca i ruchu, pracy z rekwizytem a także pracy z głosem.
LABORATORIUM CIAŁO JAKO MEDIUM
Piotr Wach
Piotr Wach
LABORATORIUM CIAŁO JAKO MEDIUM to przede wszystkim przygoda z tańcem, ruchem i
wyobraźnią przestrzenno – ruchową, nie do końca zaś zamykająca się w granicach
przestrzeni ruchowej.
W
swojej propozycji Piotr Wach zestawił warsztat taneczny,
metodę Alexandra i improwizację, połączoną z budowaniem postaci scenicznej.
Pierwszą część wypełnia: rozgrzewka, kombinacje taneczne oraz streching.
To zaledwie i aż trwająca 1,5 h część warsztatu, która w zintensyfikowany
sposób dostarcza podstawowych narzędzi z zakresu tańca jak i przygotowuje
uczestników do samodzielnej dalszej eksploracji, którą zakłada trzecia i
zarazem ostatnia część zajęć, jaką jest IMPROWIZACJA.
TRENING RELAKSU, to trwająca około godzinę
uzyskiwana metodą Alexandra środkowa
część warsztatów. Celem działania poprzez tą metodę jest
osiąganie każdorazowo w jak największym stopniu stanu "czystego umysłu", zakładającym
gotowość do działania tu i teraz. Najpierw następuje obserwacja siebie w ruchu po czym leżąc z zamkniętymi oczami uczestnicy
próbują całkowicie zrelaksować swoje ciała. Percepcja przekierowana zostaje do wewnątrz, do
obserwacji myśli i pytań zadawanych sobie w trakcie ćwiczenia: „słucham
siebie”, „czy odrzucam rzeczywistość (myśli) czy akceptuję je? „czy
współpracuję z innymi?”, „czy mój ruch wynika z potrzeby ciała, czy potrafię
słuchać swojego ciała?”
Eksperymentalny charakter tej części ma za zadanie
otworzyć uczestników na nieoczywiste, nieschematyczne działania improwizacyjne. Improwizacje przeprowadzane będą na rozdanym
wcześniej tekście (wybrane monologi ANGÉLICII LIDDELL). Próba
przetworzenia fragmentów literackich odbywać się będzie z wykorzystaniem
dowolonych środków wyrazu, głównie przez ruch z wyjątkiem przekazu werbalnego.
Najważniejszym zadaniem tego procesu jest uruchomienie pokładów wyobraźni
ruchowo –przestrzennej (dostarczonej dzięki I i II części
Laboratorium) i umiejętność łączenia jej z wyobrażonym działaniem postaci,
nakreślonym w tekście. Zadaniem uczestników będzie między innymi odnalezienie
motywacji do ruchu. W wyniku obserwacji pojawiły się pierwsze pytania,
dotyczące postaci, których kontynuację będzie można obserwować w dalszym
procesie.
1) Będąc w sytuacji, w kontekście
tekstu – kim jestem?
Zdjęcia dostępne są również na naszej stronie na FB:
Ciało medium
Ciało medium
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz